Organisaties

Werkgever en werknemer aan zet

Werkgever en werknemer zijn samen verantwoordelijk voor duurzame inzetbaarheid. De organisatie faciliteert haar werknemers door het bevorderen van goede arbeidsomstandigheden en -voorwaarden, gezondheid, een loopbaan- en ontwikkelingsbeleid op maat, (persoonlijk) leiderschap en een cultuur die gericht is op optimale- en blijvende inzetbaarheid, binnen of buiten de organisatie.

Werknemers nemen hun verantwoordelijkheid bij het op peil houden van hun gezondheid en energie, vakkennis en vaardigheden, motivatie en betrokkenheid en werk-privébalans. 

De bedrijven, organisaties en dienstverleners die lid zijn van het NPDI netwerk, vinden het belangrijk dat werknemers langer met plezier en gezond aan het werk blijven. Dit is tegelijk van groot belang voor de doelstellingen en de continuïteit van organisaties.

Bedrijven en organisaties zijn lid van het NPDI netwerk om ervaringen met elkaar uit te wisselen, opgedane kennis zelf toe te passen of, waar gewenst, ondersteuning te krijgen van de bij het NPDI aangesloten dienstverleners.

Onderstaande organisaties zijn lid van het Nationaal Platform Duurzame Inzetbaarheid.

Wilt u ook aansluiten als bedrijf of organisatie? Neem dan contact op met Wouter van Ginkel via 088 8665249 of info@npdi.nl

  • Logo van Gemeente Bronckhorst
  • Logo van Atrium groep
  • Logo van Philips
  • Logo van Jaarbeurs
  • Logo van Bilderberg
  • Logo van SVB
  • Logo van Sociaal Fonds Taxi
  • Logo van DSM
  • Logo van Mars
  • Logo van Gemeente Nijmegen
  • Logo van Rietlanden


Uit de praktijk

'‘Aansluiting bij strategie komt later, nadruk ligt op vitaliteit en ontwikkeling (niet verzuim als centraal woord, ook al is het hoog).’'

'‘Met het Nationaal Inzetbaarheidsplan kunnen allerlei initiatieven en interventies worden geïntegreerd, in het verleden werd er geen navolging gegeven aan losse acties, nu kan er beter gevolg aan worden gegeven.'

'‘Samen bereiken we meer. Ik zie in het netwerk een uitstekende manier om duurzame inzetbaarheid integraal te benaderen. Ik zie ook dat organisaties daaraan behoefte hebben.’'